کنفرانس نوکیا؛

نمایشگاه MWC 2019 | نوکیا از اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین پنجگانه در جهان رونمایی کرد +تصاویر

پس از مدت‌ها انتظار نوکیا از پرچمدار خود با ۵ دوربین اصلی و کیفیت تصویربرداری عالی رونمایی کرد.

نمایشگاه MWC 2019 | نوکیا اولین تلفن هوشمند با ۵ دوربین در جهان را معرفی کرد +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز پرهیاهو کنفرانس جهانی موبایل، پس از شیائومی و هوآوی نوبت به شرکت HMD Global مالک فعلی نوکیا رسید تا محصولات خود را به نمایش بگذارد. پس از مدت‌ها شنیدن اخبار و شایعات در مورد مدل ویژه نوکیا ۹ همه منتظر بودند تا این مدل با دوربین اصلی پنج‌گانه سرانجام معرفی شود.

در ابتدای این مراسم پس از سخنرانی مدیر عامل HMD، یوهو جاروکاس مدیر دفتر تولید محصولات این شرکت فنلاندی به روی صحنه آمد و مدل‌های جدید نوکیا را معرفی کرد. جاروکاس از مدل کلاسیک نوکیا آغاز کرد و پس از آن از تلفن‌های هوشمند پایین رده و میان رده این شرکت رونمایی کرد.

معرفی گوشی هوشمند Nokia 9 Pure View

اما در ادامه نوبت به پرچمدار جدید نوکیا رسید. این مدل با نام Nokia 9 Pure View شناخته خواهد شد که از پنج دوربین اصلی بهره می‌برد. این مدل اولین تلفن هوشمند تولید شده با دوربین پنج‌گانه در جهان است. تمامی ۵ دوربین از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، دو دوربین از میان ۵ دوربین برای ثبت تصاویر رنگی و سه دوربین دیگر برای ثبت تصاویر سیاه و سفید با جزئیات و عمق زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند که موجب می‌شود تصویر نهایی کیفیت فوق‌العاده بالایی داشته باشد.

نمایشگاه MWC 2019 | نوکیا اولین تلفن هوشمند با ۵ دوربین در جهان را معرفی کرد +تصاویر

تصاویر این مدل از جزئیات و عمق بسیار بالایی برخوردار است، همچنین رزولوشن بالا و رنگ‌بندی زنده از دیگر ویژگی‌های تصاویر نوکیا ۹ است. HMD برای پرچمدار جدید خود از نسل جدید رابط کاربری برای بخش دوربین این مدل استفاده کرده که ویژگی‌های زیادی را برای تصویربرداری حرفه‌ای با این مدل فراهم می‌سازد. همچنین این شرکت با ادوبی همکاری تازه‌ای را برقرار کرده تا نسخه ویژه ادوبی لایت روم را برای ویرایش حرفه‌ای تصاویر در نوکیا ۹ به ارمغان آورد.

نمایشگاه MWC 2019 | نوکیا اولین تلفن هوشمند با ۵ دوربین در جهان را معرفی کرد +تصاویر

مشخصات گوشی هوشمند Nokia 9 Pure View

این مدل از نمایشگر ۵.۹ اینچی 2K استفاده می‌کند، هر دو طرف پرچمدار جدید نوکیا با شیشه گلوریا پوشانده شده و به همین دلیل این مدل ضد آب است. Nokia 9 Pure View به پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ و تراشه گرافیکی Adreno 630 تجهیز شده و از ۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. حافظه اصلی این مدل نیز ۱۲۸ گیگابایت است که با کارت حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت قابل ارتقاء است.

نمایشگاه MWC 2019 | نوکیا اولین تلفن هوشمند با ۵ دوربین در جهان را معرفی کرد +تصاویر

از ویژگی‌های مهم نوکیا 9 Pure View حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر است، همچنین استفاده از USB نوع C و اندروید ۹ نیز از دیگر مشخصات این مدل است. پرچمدار نوکیا همچنین از شارژ وایرلس با سرعت ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند، اما شارژ سیع نوکیا ۹ با سرعت ۱۸ وات انجام می‌شود. گفتنی است؛ عرضه این مدل به زودی آغاز می‌شود و قیمت آن ۶۲۹ یورو خواهد بود.

نمایشگاه MWC 2019 | نوکیا اولین تلفن هوشمند با ۵ دوربین در جهان را معرفی کرد +تصاویر

معرفی نمایشگاه MWC 2019

بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری تلفن هوشمند ( نمایشگاه MWC 2019 ) در سال، در حال حاضر در بارسلونا اسپانیا در حال برگزاری است. MWC یا کنگره جهانی تلفن هوشمند، رویدادی است که در آن بیش از ۲۰۰۰ شرکت برجسته و فعال در حوزه فناوری و تلفن‌های هوشمند در آن حضور پیدا می‌کنند تا از آخرین تولیدات خود رونمایی کنند. به طور معمول شرکت‌های مختلف در طی کنفرانس‌هایی به رونمایی محصولات، معرفی برنامه‌های آینده و بررسی داغ‌ترین موضوعات این صنعت خواهند پرداخت. این نمایشگاه همچنین فرصت خوبی است تا طرفداران این حوزه با روند فعالیت شرکت‌ها و اتفاقات مهمی که در پشت صحنه تولید تلفن‌های همراه رخ می‌دهد آشنا شوند و بتوانند شخصیت‌های پیشگام این صنعت را از نزدیک ملاقات کنند.

این نمایشگاه اولین بار در سال ۱۹۸۷ برگزار شد و نام پیشین آن GSM World Congress بود. این رویداد سالانه ۷۰ تا ۸۰ هزار بازدید کننده از سراسر جهان دارد. این رویداد همواره محل معرفی بهترین تلفن‌های همراه بوده است، به طور مثال در سال ۲۰۰۶ زمانی که شرکت نوکیا برترین تولید کننده تلفن همراه در جهان بود، با معرفی Nokia 8800 توانست نظرات کارشناسان را به خود جلب کند، در آن سال شرکت‌های سونی اریکسون، سامسونگ و موتورلا از رقبای نوکیا محسوب می‌شدند. در سال ۲۰۰۸ سونی اریکسون با معرفی مدل خاطره انگیز W910 Walkman Phone سر و صدای بسیاری به پا کرد، نوکیا N96 نیز از دیگر گوشی‌های پرطرفدار آن سال بود. در سال ۲۰۰۹ زلزله سیستم عامل اندروید احساس می‌شد، اما در سال ۲۰۱۰ شرکت HTC با مدل Hero و با استفاده از سیستم عامل اندروید توانست عنوان بهترین گوشی نمایشگاه را به نام خود ثبت کند. سال گذشته نیز گلکسی اس ۹ و ایسوس ذن فون ۵ از بهترین مدل‌های نمایشگاه بودند.


بیشتر بخوانید: گوشی آینده شیائومی همراه با پردازنده Snapdragon 855 ارائه می‌شود +تصاویر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار